San Sebastian

San Sebastian; aklımın kaldığı yer… San Sebastian önce hayallerinize girecek, gidip gördükten sonra da rüyalarınıza girecek, işte böyle bir yer San Sebastian..

Genelde seyahatlerimi ikiz kız kardeşim Gözde, erkek arkadaşım Girts (kendisi Letonyalı ve tam bir Türkiye aşığı) veya yalnız başıma yapıyorum. Hepsinin tadı farklı fakat Gözde ile yaptıklarımız kesinlikle yürüyüş ve yemek odaklı oluyor. San Sebastia’a gitmeye karar vermemizin sebebi de ünlü cheesecakelerini tatmak istememiz oldu fakat İspanya’nın kuzey kıyıları bundan daha fazlası çıktı.

Öncelikle yapmanız gereken benim de önereceğim 3 ay önceden Bilbao ya biletlerinizi almanız ki pahalıya gelmesin, eğer araba kiralama imkanınız olursa harika ki bu size hareket özgürlüğü kazandıracaktır. Ben Polonya’da yaşadığım için uçak bileti bilgisi veremiyorum fakat Turk hava yollarının direk uçuşu var Bilbao’ya.

San Sebastian La Concha Plajı

Bilbao Araba Kiralama

Uçak biletlerimizi aldıktan sonra hemen araba kiralamak için araştırmalara başlayabilirsiniz.Sixt bu konuda en iyi firmalardan biri hem fiyat hem müşteri ilişkileri olarak benim için bir numaralar. Fazla uğraşmayın diye buraya linklerini bırakıyorum, tıklayın yeter.

Önceden belirtiyim ki öyle fotoğraflarda göründüğü gibi inanılmaz sıcak bir yer değil mutlaka yanınıza ceket veya kalın bir şeyler alın.

San Sebastian

San Sebastian Nerede Kalalım?

San Sebastian’da nerede kalalım sorusuna gelirsek de biz genelde airbnb sitesinden ev kiralayarak bu işi hallediyoruz hem kahvaltımız, kahvemiz, atıştırmalıklarımızı kendimiz hazırlayabiliyoruz hem de ev rahatlığı bir başka diye düşünüyoruz. Buradaki link e tıklayarak direkt aramanızı başlatabilirsiniz.

Artık gezmeye başlayabilirsiniz, bikinileri ve mayoları unutmayalım ne zaman lazım olacağını bilemezsiniz.  Bizim ilk gittiğimiz yer tabii ki tapas barlarından biri oldu. Bar Bergara denize inmeden 5 dakika önce bir şeyler atıştırmak için harika bir noktada, içeri girip bardaki tatlı yaşlı yakışıklıya siparişinizi verdikten sonra dışarıdaki masalar da güneşin tadını çıkararak vakit geçirebilirsiniz. E peki ne yiyeceğiz dediğinizi duyar gibiyim. Mutlaka txaluga, viera, fuagra sipariş edin yanına İspanya’nın meşhur patatesli omleti de var ise değmeyin keyfinize. Biz gitmeden elma şarabı txikita çok tavsiye edildi fakat ben kesinlikle tavsiye etmiyorum ama oraya kadar gitmişken deniyelim derseniz de bir tane sipariş verin ve tadına bakın.

Lete Tapas Bar

Artık İspanya’nın meşhur tapaslarının tadına baktığınıza göre yürüyüş için hazırsınız. Benim tavsiyem mutlaka daha bakir koy olan Playa de Gros’u önce ziyaret etmeniz ve orada ki sörfçüleri seyrederek yürüyüş yapmanız. Eğer denemek isterseniz de surf akademileri bütün sahilde müşteriler için bekliyorlar.

Bizim gittiğimiz gün çok rüzgarlı olduğu için biz sadece güneşlenmekle yetindik, yeterli D vitaminimizi aldıktan sonra da ver elini Old Town. Beklediğimizden çok daha güzel ve huzurlu bir yer, bu kadar kalabalık ve turistik olmasına rağmen huzur bulabileceğiniz nadir yerlerden biri.

San Sebastian Eski Şehir

San Sebastian’da En Güzel Gün Batımı Nerede İzlenir?

Ben mutlaka gittiğim yerlerde; en güzel gün batımını nereden izleyebileceğimizi araştırmadan, bilgi sahibi olmadan gitmem. Ve tabii ki San Sebastian’ın o ünlü tepelerinden birini gözüme kestirdim, yürüyerek gitmesi gerçekten zor eğer vücudunuz buna hazır değilse  yürümeyin:) ama ben yaparım diyorsanız da buyrun. San Sebastian’ın en büyük sahil kesimi La Concha. Bütün restaurantlar, cafeler, barlar bu sahil üzerinde ve gün batımı zamanı yürümesi çok güzel bir yer. Gün batımını izleyebileceğiniz en güzel yer ise Hotel Mercure’nin bulunduğu tepe, otelin içinde Iguelda isimli bir barı da mevcut eğer oturup bir şeyler içip manzaranın tadını çıkarmak isterseniz. Fakat biz barın terasında fotoğraflarımızı çekip, otelin dışında ki kayalıkların üzerinde oturup, müziğimizi açıp, özgürce güneşi batırdık ve söyleyebilirim ki gördüğüm en güzellerinden biriydi.

Igueldo Dağı

San Sebastian Cheesecake Nerede Yenir?

Böyle güzel bir günü tabii ki de cheesecake ile tatlandırmak zorundaydık, hemen çıktığımız yolu inerek, sokaklarda kaybola kaybola, gördüğümüz herşeyin tadını çıkararak La Vina’ya ulaşıyoruz. Adres: 31 de Agosto Kalea 3

Adresi de yazdım ki aklınıza kazınsın diye normalde çok popüler şeyler umulduğu gibi çıkmaz ama bu cheescake bir efsane, geldiğimize ve aldığımız bütün kalorilere değdiğini söyleyebilirim. Mutlaka gidin, tekrar gidin ve tekrar edin.

La Vina Cheesecake

Gecesi ayrı güzel San Sebastian’da akşam yemekleri için size bir kaç öneri verebilirim fakat söylemeliyim ki çok kalabalık ve herkes üst üste resmen yemek almak için birbirlerini ezen insanlarla dolu, biz bu yüzden bulduğumuz tapas barlarından birinden tapaslarımızı ve 1 şişe şarabımızı alıp San Bizante Eliza klisesinin merdivenlerinde oturan topluluğa katıldık, çok da güzel vakit geçirdik.

Ama tabii ki sizin için bir kaç adresim var.Eğer giderseniz mantarlı risotto, dana yanağı, ızgara ahtapotun tadına mutlaka bakmalısınız.

La Cuchara de San Telmo 19:30/23:00 saatleri arasında açık ama geç giderseniz çok çeşit kalmamış oluyor.

Adres: 31 de Agosto 28 (La Vina ile aynı sokakta)

Lete Tapas Bar

San Sebastian’da Gece Hayatı

Biraz da gecesini görelim derseniz, her yer capcanlı fakat La Concha plajına doğru yürüdüğünüz de daha bir güzelleştiğini fark edeceksiniz. Gin, San Sebastian için olmaz ki olmaz içkisi ve çok meşhur yapıldığı söylenen mekanlar da var, biz biraz daha şehirlilerin gittiği yerleri sevdiğimiz için bir kaç kişiyle konuşup Bar Ondarra’yı bulduk.(Adres: Av de Zurriola 16)Alt katı aynı zaman da gece kulübü burda güzel ve kaliteli zaman geçirebilirsiniz.

Igueldo Dağı

San Sebatian seyahatinin devamı ve Bar Nestor’da akşam yemeği ipuçları için buraya tıklamanız yeterli.