Bar Nestor’un muhteşem tortillası , La Vina’da cheesecake, La Bretxa Markette alışveriş ile San Sebastian ve fazlası… San Sebastian yazısının bir bölümden oluşacağını düşünmemiştiniz diye umuyorum. İşte güzel sahillerin, efsane tatların, mis gibi havanın, güzel insanların memleketi San Sebastian ikinci bölümü.

San Sebastian La Concha Plajı

Sabah erkenden kalkmanız şiddetle tavsiye edilir çünkü San Sebastian’ın ünlü La Bretxa pazarına gidiyoruz. Hiç birşey almayacak bile olsanız mutlaka gidip görmelisiniz, sebzelerin, meyvelerin çeşitliliği, renkleri, satıcıların tatlılığı, tadına baktıklarınızın sizi çok mutlu edeceğine eminim.

La Bretxa Pazarı

Tabii pazara gitmeden bir kahvaltı edelim, güne güzel başlayalım diyorsanız tabii ki tavsiyelerim var. Cafe Koh Tao da (Adres:bangoetxea Kalea 2) domatesli ekmek ve patatesli omlet yani tortilla ile güne başlayın ve sonra bana teşekkür edin.

Deniz kenarında güne başlayalım derseniz de Cafe de La Concha da mis gibi havada kahvenizi yudumlayarak kahvaltınızı edebilirsiniz. (Adres: Paseo de La Concha 10)

Biz kahvaltımızı Cafe Koh Tao da tortilla ile yaptıktan sonra tabii ki yediklerimizi eritmek için hemen kendimizi La Bretxa pazarına attık, pazarın dışarıda ki bölümü eğlenceli olsa da asıl kısım merdivenlerden aşağı indiğiniz de başlıyor. Aklınıza gelebilcek herşeyi burada daha uygun fiyatlara bulabilirsiniz. Dünya çeşit et,peynir,balık,sebze,meyve, hediye dükkanları hepsi elinizin altında. Mutlaka gidin ve bir şeylerin tadına bizim için de bakın.

San Sebastian La Bretxa Pazarı

La Vina da cheesecake yemeden güne devam edeceğimizi düşünmediniz heralde, hemen oraya gidip bir cheesecake bir de yanına kahveniz tadından yenmez.

Biz tatlımızı yedikten sonra öğle yemeğini yanımıza almak için  bir şarküteriden kendi seçtiklerimiz ile sandviç yaptırdık, şarabımızı aldık, sahilde antreman yapmak için eşyalarımızı yanımıza aldık ve şehri  Playa de Gros sahilinden, old town Porte Viejo’ya ve oradan La Concha sahilinin sonunda kadar yürüdük.

Siz bu kadar yürümek istemezseniz kendinize San Sebastian Katedralini hedef alın ve oraya doğru yürüdüğünüz de alışveriş için küçük butikler, büyük mağazalar, cafeler tapas barlar ile dolu. Ve sokak sanatçıları heryerde performanslarını sergiliyorlar.

Monte Igueldo Eğlence Parkı

Adrenali daha yüksek birşeyler yapmak isterseniz de Monte Igueldo Eğlence Parkına gidebilirsiniz. Buraya finikülerle çıkabilir, hız treninde manzaranın tadını çıkarabilir aynı zamanda gün batımını yakalayabilirsiniz. Eğer bilet fiyatları ve parkın çalışma saatlerini merak ediyorsanız, hemen linki buraya bırakıyorum.

Biz tüm öğleden sonramızı yürüyüş, sahilde antreman, güneşlenme, yüzme ve sahilde piknik şeklinde geçirdik. Biz sahilde antreman yaparken, insanlar güneşleniyorlar, kitaplarını okuyanlar, denize girenler, yürüyüş yapanlar, dans edenler… Kendinizi tatilde gibi hisssetmeniz için daha neye ihtiyacınız var ki..

San Sebastian

Eğer San Sebastian’da bizim gibi iki gün kalacaksanız mutlaka ama mutlaka ikinci akşam yemeğinizi Bar Nestor da  (Adres: Calle Pescaderia 11) yemelisiniz. Şimdi burası neden kaçmaz diye soracak olursanız; bir kere inanılmaz bir atmosferi var, yemekler, çalışanlar, içtiğimiz yediğimiz kokladığımız ne varsa harikaydı. Ve çok iyi bir personelleri var aile gibiler ve siz bunu oraya adım attığınız an anlıyorsunuz. Fakat burası o kadar kolay gidip yiyebileceğiniz bir yer değil eğer vereceğim taktikleri uygularsanız, herşey sizin için harika olacaktır. saat 18:30 de Bar Nestor un önünde olacakmış gibi gün programınızı yaparsanız herşey kolay olur.

Bar Nestor San Sebastian

Bar Nestor Akşam Yemeği İpuçları

Neden Bar Nestor’u bu kadar tavsiye ediyorsun sorusunu duyar gibiyim:) Oraya vardığınız da dükkanın penceresi dikkatinizi çekicektir, onun önünden ayrılmadan sabırla bekleyin. Öncelikle Bar Nestor’un tortillası yani patatesli omleti dillere destan. İlk duyduğumda ne var yani bir patatesli omlette bu kadar diye düşünmüştüm fakat yedikten sonra anladım ki; o bir patatesli omletten fazlası. Mutlaka denemelisiniz. İşte tam bu yüzden saat 18:30 da Bar Nestor’un önünde olmalısınız; tortilla sayısı sınırlı olduğu için saat 19:00 da sipariş almaya başlıyorlar.

San Sebastian Bar Nestor

Küçük göründüğüne bakmayın, kesinlikle yeterli çünkü daha yiyecek çok şey var. Bundan sonra olacaklar için mutlaka aç gitmeye çalışın. İçkinizin tadını çıkartın, tortillanın dedikodusunu yapın sonra size kafanız büyüklüğünde bonfile etleri getirdiklerinde seçim yapmanızı isteyecekler, onun yanında domates ve biber siparişi vermeyi unutmayın, böyle bir lezzeti bir daha zor bulursunuz. Çok keyifli bir akşamdı, İngiliz bir çiftle tanıştık daha 2 aylık olan bebekleriyle Avrupa turuna çıkmışlardı. Çocukları bahane gösterip evde oturan çiftlere örnek olması dileklerimle:)

İspanya Kuzey Kıyıları ve San Sebastian

San Sebastian bizim için harika geçti. İki gün dolu dolu heryerini gezdik e sonuçta 45.000 adım 2 günde yediklerimizi eritmek için yeterli olmuştur. Tabii ki İspanya seyahatimiz burada bitmiyo, daha Game of Tronsun kraliçesi Khaalesi’nin evine gidicez, Bilbao sokakları bizi bekler ve Şirin kasaba Getxo ve Dünyaca ünlü köprüsü Vizcaya..

San Sebastian La Concha Plajı

Daha anlatacak çok şey var, umarım okuduklarınız hoşunuza gitmiştir ve sizi yola çıkarmak için ilham olur.

Mutlu Kalın.

Eğer San Sebastian gezimin birinci bölümünü okumadıysanız buraya, İspanya Kuzey Kıyılarını merak ediyorsanız buraya tıklayarak okuyabilirsiniz.