Batı Karadeniz’in İncisi Sinop; sizi deniziyle, suyuyla, doğasıyla, insanıyla, yemekleriyle kendine aşık edecek.

Sinop

Sinop Martı CampingKastamonu’dan Sinop’a doğru yola çıkıyoruz. Yaklaşık 180 km. Kastamonu-Sinop arası ana yolu kullanabilirsiniz ama biz köy yollarını tercih ediyoruz. Böylelikle hem yerlilerle tanışıp öneri alıyoruz hem de manzaraların daha güzel olduğunu düşünüyoruz. İnternetten kamp yerlerine baktığımda bir çok yabancı ülke vatandaşının Martı Kamping için yorumlarına rastlıyorum ve nasıl bir yer olduğunu merak edip buraya gitmeye karar veriyoruz. Kampın sahibi Sinop’lu iş adamı Orhan abimiz, kampın ilk sahibi, ailesiyle birlikte Sinop’ta yaşıyor. Eşi Ukrayna vatandaşı, Girts’te rusça bildiği için iki aile hemen kaynaşıyoruz. Orhan abi, kaç gün kalacağımızı söylediğimizde hemen karar vermeyin, yarın konuşuruz diyor. (dört gün kaldılar)

SinopHemen çadırımıza yer buluyoruz, ağaçları buluncada hemen hamak kurup acaba iki gün mü kalsak diye düşünmeye başlıyoruz. Kamp yeri deniz kenarında olduğu için burası bize cennet gibi geliyor. Havlularımızı alıp hemen kumsala gidiyoruz. Klasik öğlen yemeğimiz olan köfte ekmek, ev patatesi ve bira söylüyoruz. Kaybolmanın verdiği adrenalin ve stressten sonra burası bize çok huzurlu geliyor. Bu video da bunun bir kanıtı gibi.  Gün batımını gördükten sonra da burada daha çok kalacağımızı anlıyoruz.Orhan abi akşam yemeğini birlikte yemeği teklif ediyor, bize kendi tuttuğu balıklardan bir mangal ziyafeti çektiriyor. Girts kampı satın alma hayalleri kurmaya başladı, tabi rakı kadehte durduğu gibi durmuyor. Çok güzel bir gece geçirip yorgunluktan milyon yıldızlık otelimize gidip uyuyoruz.

SinopSinop’ta Neler Yapılır?

Sabah ilk iş kendimizi denize atıyoruz, uyanmanın en güzel yolu. Hemen kahvemizi yapıp, kahvaltımızı hazırlıyoruz. Günü dinlenerek, güneşlenerek ve kitap okuyarak geçiriyoruz, çok yürümeli günlerden sonra vücudumuza çok iyi geliyor bu dinlenme. Biz kanları kaynayan insanlar olduğumuz için gün batımı için Sinop merkeze gitmeye karar veriyoruz. Hem etrafı görüp, hem de akşam yemeği için tavsiyeler alabiliriz. Orhan abi’ye plandan bahsettiğimiz de hemen bize nerelere gidebileceğimiz hakkında fikirler veriyor ve nukul denilen Sinop böreğini mutlaka yememizi tavsiye edip, bir fırın adresi veriyor. Merkez gerçekten çok kalabalık küçük şehirlerin bulvarları olur ve yerel halk hep burada bulunur. Fakat sahil tarafıda bir o kadar huzurlu. Çay bahçeleri, yürüyüş yolları ve parklar; bana burada yaşayanların gerçekten mutlu oldukları hissini veriyor.

Sahilde yürüyüş yaptıktan sonra Orhan abinin dediği Demirkollar fırınını bulup kıymalı nukul böreklerimizi alıp, biraz Sinop’un yukarıların çıkmak istiyoruz ve gördüğümüz manzara gerçekten nefes kesici.

İnceburun

Hem manzaranın tadını çıkarmak hem de piknik yapmak için manzaranın en güzel yerini bulup, örtüleri seriyoruz yere. Hafif rüzgar daha da güzel yapıyor ortamı ama asıl mesele börek. Gelmiş geçmiş yediğim en güzel şeyler listesinde ilk sıralarda yerini aldı. Normalde sağlıklı beslenen ben tatillerde asla ama asla bunu yapmam çünkü bu börek kaçmaz. Çok utanarak da olsa böreğin ne kadar güzel olduğunu anlamanız için Youtube sayfamda bir video paylaştım. Ama dikkat acıkmanıza ve Sinop’a gitmenize sebep olabilir.

Erfelek Tatlıca Şelaleleri

Erfelek’in dünyada eşi benzeri yok. Çünkü irili ufaklı tam 28 adet şelalenin birleşiminden oluşuyor. Sinop’tan 50 km mesafede olan şelalerin yolu çok güzel. Yolların bize enerji verdiğine çok inanıyorum ve genelde bize anı kalması, çocuklarımıza da ilham olması için Gopro ile videolar çekiyoruz. Şelalelere giden yolun bir bölümünün videosuna buraya tıklayarak göz atabilirsiniz, belki size de ilham olur. Şelalelerin hepsini görmek için yukarı çıkan yürüyüş yolunu veya bizim yaptığımız gibi içinden iplerden yardım alarak ve tırmanma yolunu kullanabilirsiniz.

İyi ki de bu yolu seçmişiz çünkü çok eğlendik, çok ıslandık, çok düştük. Bizim gittiğimiz gün çok kalabalık değildi bizden başka iki çift daha vardı. Biz onların onlar bizim fotoğraflarımızı çekti. Böylece hemen arkadaş olduk, kamp yeri aradıklarını söyleyince tabii ki Martı Kamping’i tavsiye ettik ve akşam buluşmak üzere sözleştik. Şelalenin içinden tırmanması hiç zor değil eğer giderseniz mutlaka tırmanma yolunu seçin, küçüklü büyüklü şelaleler, çeşit çeşit çiçekler, kuş sesleri içinde vaktin nasıl geçtiğini anlamayacaksınız. Tabii ki gerçekten 28 şelale var mı diye saydık, bizce daha fazla bile var. Şelalelerde yüzebilirsiniz ama ağaçlardan zaten gölge olduğu için bir de suyun soğukluğu ile çok da yüzmek istemiyorsunuz. Tırmanmak için burdayız ve devam ediyoruz. Şimdiden anlıyorum ki bence Sinop, Batı Karadeniz’in incisi.

Erfelek Tatlıca ŞelaleleriNerede Yiyelim?

O kadar güzel bir yer ki tırmandıkça ve şelaleleri saydıkça hiç bitsin istemiyorsunuz. Yukarı tırmandıkça değişen doğayı da fark edeceksiniz, daha yeşil, daha yabani, daha güzel. Karnınız acıktığında şelalelerin girişinde bulunan tesislerde yemek yiyebilirsiniz fakat sabredip şelalelerin en yukarısındakine çıkabilirseniz, sizi bir sürprizin beklediğini göreceksiniz. Ağaçların içinde küçük tahta masalar, taze çayın kokusunu metreler öncesinden aldığınız, sucuk ekmeğin sizi çağırdığı o kokuyu takip ederek dünyanın en sade ama en güzel restaurantına ulaşabilirsiniz. Tek bir çalışanın olduğu, birileri gelse de konuşsak diye gözlerinizin içine bakan arkadaşla selamlaşıp hemen sucuk ekmek ve ayran sipariş ediyoruz. Tabii o önceden taze demlenmiş çaylarımızı getiriyor, muhabbete başladığımız da öğreniyoruz ki gelen çoğu kişi en yukarıya çıkmadan geri dönüyormuş, o yüzden işlerin biraz kesat olduğundan bahsediyor. O zaman bizde iki tost daha sipariş edip paket yapmasını istiyoruz. Hem ona yardım hem bizim midelerimize bayram. Şelalelerin en iyi zamanının mayıs-haziran ayları olduğunu söylüyor çünkü eriyen kar suları daha şiddetli oluyormuş, o zaman çıkması da hayli zor oluyormuş aklınızda bulunsun.

Erfelek Tatlıca Şelaleleri

Karnımızı doyurup, yeteri kadar dinlendiğimizi düşünüp kalkıyoruz ama aklımızda daha yukarılarda ne olduğu? Tabii ki devam etmeye karar veriyoruz, iyi ki de etmişiz. Önce kendimizi dağın ortasında çiçeklerin ağaçların arasında buluyoruz, koyunları görünce yakınlarda köy olduğunu anlayıp oraya gidiyoruz. Girts, gördüğü herkese Selamın Aleyküm dediği için sürekli bir şeyler yemek veya içmek için davet ediliyoruz. Benim güzel ülkemin güzel insanları. Önce doksan yaşında ki dedemiz bizi evine davet edip eşine çay demletip köyü anlatıyor, çok fazla domuz olduğunu ve onları vurmak için geceleri uykusuz kaldığını istersek ona yardım edebileceğimizi ima ediyor. Ona söylemesekte buna karşı olduğumuz için teşekkür edip hemen uzuyoruz. Dönüş yolunu bulamayıp kaybedince köy halkından yardım istiyoruz, önce ağacından kopardıkları elmaları ikram ediyorlar sonra da iki küçük kızı bize tur rehberi yapıyorlar ki yolumuzu bulalım. Türkiye’de paranız olmasa da aç kalmanız mümkün değil sizi gören herkes bir şeyler ikram ediyor e bundan daha güzel ne var ki?

Sinop Hamsilos KoyuTürkiye’nin En Kuzeyi İnceburun Feneri ve Hamsilos Koyu

İnsan burada kaldıkça daha da kalmak istiyor, buraya yerleşme planları yapmaya başlamış hatta Orhan abiyle kampı satın alma işini bile konuşmuştuk. (satın almadılar:) Girts’e Türkiye’nin en kuzeyine gidebileceğimizi söyleyince tabii ki hemen gidiyoruz dedi. Ama öyle hadi deyince hemen oraya gidemiyorsunuz, yolda durulması gereken güzellikler var. Önce Karakum’ a uğruyoruz. Çok kalabalık olduğunu görünce arabayı park edip ormanın içlerine doğru yürüyoruz ve o aşık olduğumuz koyu buluyoruz şimdi hayallerimiz de bu koyda yaşamak var. Sessiz,sakin, kimsenin olmadığı bir koy hayal edin.

Sinop

Biraz yüzüp, yürüyüş yaptıktan sonra sıradaki hedefimiz Türkiye’nin tek fiyordu olduğu söylenen Hamsilos Koyu. Norveç fiyordlarını görmüş iki insan olarak bizce Hamsilos koyu bir fiyord değil fakat bu kadar ünlenmesi de boşuna değil. Sinop’a giderseniz listenize mutlaka eklemelisiniz. Gün batımı zamanı giderseniz burayı ömrünüz boyunca unutmayacaksınız, ışık size Hamilos’u farklı gösterecek. Tekrar ve tekrar gelmek isteyeceksiniz. Güneş ışığını kaçırmamak için yola devam ediyoruz. İnceburun’a gelince anlıyorum ki burası hakkında yazılan herşey doğruymuş. Alabildiğine Karadeniz, alabildiğine mavi. Bizi büyüsü içine aldı bile.

Sinop’ta ne yiyelim derseniz Nukul böreğini zaten söyledim ama kaçırmamanız gereken bir tat var ki; o da Teyze’nin Yerinde yiyeceğiniz Sinop mantısı. İddia ediyorum (Kayserililer kızmasın) dünyada ki en iyi mantı. O kadar çok beğendik ki birer porsiyon daha yedik. Mutlaka denenecekler listesine not edelim lütfen.

Sinop Martı Camping

Sinop’ta Son Gün

Sinop’ta ki son günümüzü kamp da geçirmeye karar veriyoruz. Burayı o kadar çok sevdik ki biraz buruğuz. Sabah kalkıp kendimizi denize atıyoruz, çok acıkıncaya kadar bekleyip Orhan abi’den motorunu ödünç alıp kıymalı nukul böreği almaya gidiyoruz. Kahvaltımızı deniz kenarında yapıp, badminton oynuyoruz, hamakta kitap okuyoruz, güneşlenip hatıra için deniz kabukları topluyoruz. Öğle yemeğimizi Orhan abi ve ailesiyle köfte ekmek yiyip, sohbet ederek geçiriyoruz. Yolda tanıştığımız iyi insanların şerefine biralarımızı yudumluyoruz.

sinop

Orhan abi’nin oğluna uçurtmayı hediye etmeden önce son bir kez rüzgarla oyun oynuyoruz. Biribirimize söz vermemize gerek yok çünkü biliyorum buraya tekrar ve tekrar geleceğiz. Girts günbatımında denize girmemizi öneriyor bende güneşi cankurtaran kulübesinin olduğu kuleden izlemeyi. Orta yolu buluyoruz önce kuleye çıkıyoruz, güneş batmaya başladığında da denize gidiyoruz. Sinop’un bize son gün armağanı da muhteşem günbatımı şovu oluyor. Belki biraz uzak bir hayal ama son kez daldığımda denize, suyu yüzümde hissettiğimde ileride burada yaşamayı diliyorum.

Akşam yemeğini şelalede tanıştığımız dört arkadaşımız, Orhan abi ve ailesi ile yapıyoruz. Mangal yanıyor, balıklar yeni tutulmuş taptaze, çilingir sofrası hazır. Muhabbet, yolda tanıştığımız dostlarımız, Girts ve ben.

Göz göze geliyoruz bazen ve bana gözleriyle teşekkür ediyor Girts ama bilmiyor ki ben ona daha çok müteşşekkirim.

Bir daha ki sefere kadar hoşçakal Sinop!

2 Responses

1. enes

Çok başarılı . Yakın zamanda daha çok takip edilmeye başlar yazıların yolun açık olsun